Nadanie numeru PESEL ułatwi załatwienie wielu spraw urzędowych w Polsce.
Nie każdy cudzoziemiec wie, że pracując w Polsce niezbędny jest nadanie numer PESEL.
Nadanie numeru PESEL potrzebne jest między innymi do rozliczeń z Urzędem Skarbowym. Chętnie pomożemy Ci w uzyskaniu „Nadanie numeru PESEL”.
Są 2 sposoby uzyskać numer PESEL:
- Podczas zameldowania się w Polsce na pobyt powyżej 30 dni – dostaniesz numer PESEL z urzędu automatycznie. Zgodnie z istotnymi zmianami w zakresie nadawania numeru PESEL dla cudzoziemców, które weszły w życie od dnia 1 marca 2015 roku.
- Bez zameldowania należy złożyć wniosek w urzędzie gminy z koniecznością wskazania podstawy prawnej do uzyskania numeru PESEL.
W przypadku, gdy nie możesz się zameldować, niezbędne są dokumenty:
- Wniosek o nadanie numeru PESEL.
- Dokument, który potwierdza tożsamość, i inne dane, które wpiszesz we wniosku.
Opłaty urzędowe:
Usługa jest bezpłatna.
Ile będziesz czekać na nadanie numeru PESEL:
Urzędnik przyjmie twoje zgłoszenie od razu. Jeśli jest podstawa do nadania numeru PESEL — dostaniesz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.